18-09-06

Busnieuws...

Buschauffeur De Lijn vindt weggelopen meisje terug

Een attente buschauffeur van De Lijn hielp donderdag mee de onrustbarende verdwijning van een minderjarig meisje in Kortrijk snel oplossen.

De lokale politie had onrustwekkende berichten binnengekregen van de verdwijning van een minderjarig autistisch meisje uit een instelling in Kortrijk. In zulke gevallen wordt - indien nodig - ook het transmissiecentrum van De Lijn verwittigd.

Dat hielp in dit geval, want een buschauffeur merkte het meisje op. Ze had de bus genomen aan het station van Kortrijk. Toen ze maar bleef zitten, kreeg de chauffeur argwaan. Hij vroeg eerst haar naam en zag dat de persoonsbeschrijving klopte.

Via het transmissiecentrum van De Lijn werd de politie op de hoogte gebracht. Het meisje was in goede gezondheid. Haar ouders hadden al een helikopter willen inzetten.

(VKK)

 

Setra introduceert nieuw ontwikkelde dubbeldekker, S 431 DT
De dubbeldekker Setra S 431 DT, maakt het TopClass programma kompleet.
De TopClass 400 generatie omvat nu de 10.000 mm lange clubbus S 411 HD, de 12.000 mm lange S 415 HD, de 12.000 mm superhoogdekker S 415 HDH met drie assen, de drie-asser S 417 HDH met een lengte van 13.850 mm en de dubbeldekker S 431 DT met een lengte van 13.890 mm en een hoogte van 4000 mm.
Highlights van de S 431 DT
De S 431 DT is volledig nieuw ontwikkeld en heeft, in vergelijking met zijn voorganger de S 328 DT, zijn rendabiliteit nog verder verbeterd. Hiertoe wordt bijgedragen door de nieuwe buitenbreedte van 255 mm met ongeveer 4 extra zitplaatsen in vergelijking tot de concurrentie, de verlengde onderhoudsintervallen tot 90.000 km of éénmaal per jaar en de tot 8,4 m3 vergrote kofferruimte, net als de uitbreiding van de opbergruimte door het gehele voertuig heen.
De actieve en passieve veiligheid werdt bij de S 431 DT in meerdere opzichten nieuw ontwikkeld en verbeterd. Daarnaast is de dwars georiënteerde ruwbouw met zijn nieuwe spantbouw te vermelden. Deze zorgt voor een nog grotere torsiestijfheid gepaard gaande met een verhoogde koersvastheid. Daarbij zorgen het electronisch remsysteem (EBS), de Litronic gasontladingsverlichting, het deurbedieningsapparaat (MTS) en de 50 mm grotere spoorbreedte (rijstabieler weggedrag) voor een grote totaalveiligheid voor voertuig en inzittenden.
De dynamiek in het design met de progressieve aluminiumswing "La Linea" en de actief oplopende ruitlijn vanuit het benedendek geeft de 13.890 mm lange dubbeldekker een nog imposantere verschijningsvorm. Ook het interieur heeft alle kwalificaties in zich voor optimaal reisgenot, mede door zijn grotere interieurbreedte en stahoogte ten opzichte van zijn voorganger.
 
Geen bus of tram in Rotterdam
Chauffeurs van stadsvervoerder RET in Rotterdam hebben maandagochtend hun trams en bussen stilgezet. Zij houden hun werkonderbreking naar aanleiding van het volgens hen onvoldoende eindbod in de onderhandelingen over een nieuwe cao.
 
Langste bus ter wereld?...of toch niet?  (klik op foto voor grotere versie)

13:23 Gepost door busje_33 & trammeke in Actualiteit | Permalink | Commentaren (1) | Tags: de lijn, busnieuws |  Facebook |

Commentaren

NewAGGGG300DD ? nooit rijdt het overal ;) eens mal op de 49 aan het zuidstation zien :)

Gepost door: Mapeicyclist | 18-09-06

De commentaren zijn gesloten.